قیمت اپارتمان در استانبول
 

-- مجتمع زیبا و عالی و کاملا نوساز در استانبول یکی از بهترین انتخاب برای زندگی بهتر است  -- 

 

مــــحله عـــــثمان پـــــاشـــــا  یـــــکی از آپـــــارتمــــــان هـــــای مـــــســــی مـــــنحصـــــر بـــــه فـــــرد از ایـــــن مـــــنطقــــه مــــحســـــوب مــــی گـــــردد. و دســــترســــی آســـــان نـــــیز بــــه حــــمل و نـــــقل جـــــهت بیـــــرون و گـــــردش در شـــــهر را با تـــــرانـــــوا دارد.
 

و ایــــــن نـــــوع آپــــــارتـــــمان هـــــای مــــســـــی نـــــیز دارای استـــــخر و بـــــاشگـــــاههـــــای ورزشــــی نــــــزدیـــــک بـــــه محـــــل سکـــــونت شـــــما را دارا مـــــی بـــــاشــــــد.

 

و هــــمچنــــین ایـــــن واحـــــد آپـــــارتمانــــی عـــــبارتــــنـــدارز :

واحــــد هــــای 80 مــــتری یــــک خــــوابه

واحــــــــــدهای 110 متــــری دو خــــــوابه

واحـــــــــــدهای 140 مـــــتری ســه خوابه

و همـــــچنین واحــــدهـــــای چهـــارخــــوابه و دوبـــــلکــــس نـــــیز در ایـــــن آپـــــارتمـــــان هــــا مـــــوجود مـــــی بــــاشــــــد.

ـ

 

آپارتمان در استانبول

مـــــا بهــــتریــــن امـــکانـــــات و خـــــدمـــات را بـــــرای شمــــــا عــــزیـــــزان جـــــهت خــــرید مــــلک - آپــــارتــــمان - اجـــــاره ملـــــک - اخــــذ اقــــامــــت شهــــــرونـــــدی و پـــــاسپـــــورت تـــــرکــــــیه - امــــکـــــان  افــــتتـــــــاح 

حــــــساب بـــــانــــــکی - کلــــــــیه امــــــــــور مــــهاجـــــرتی و از جـــــمله  تـــــحصـــــیل بـــــــرای فـــــــرزنـــــدانـــــتان در دانـــــشگــــاه هــــای مـــــعتــــبر  اســـــتانـــــبول  از جـــــمله خـــــدمـــــات مــــــا مــــــی بــــــاشـــــــد 

جـــــــهت اطـــــلاعـــــات بـــــیشــــتر بـــــه ســـــایـــــت evvhouse در قســـــمت پـــــایـــــین در مـــــنبع ســـــایت مـــــراجـــــعه فـــــرمـــــایــــیــــد .

 

مـــــرکــــز خــــریـــــد- هــــــتل 4 ســـــتاره ، خـــــدمـــــات هـــــوایـــــی هــــوایـــــی خصـــــوصــــی ، اســـــتخرهــــای شــــنا، خـــــانه هــــای فـــــوق الـــــعاده، مــــناطــــق بــــرای کـــــودکـــــان – ایـــــن بـــــاید بــــــرای هـــــر کـــــسی کـــــه بـــــه دنبـــــال بــــه دســــت آوردن یـــــک وضـــــعیــــت زنــــــدگــــی بــــکر و مرفح در ترکیه استانبول  مـــــیباشـــــد مــــــناسب اســـــــت .

 

 لیست قیمتهای بعضی از محله های معروف و عالی استانبول :

بشیکتاش : ۱۲۲۴۷ تل

سارییر : ۸۹۵۱ تل

بی اوغلو : ۶۵۳۸ تل

باقرکوی : ۸۳۳۷ تل

بیکوز : ۱۹۴۱ تل

آرناووتکوی : ۱۸۹۵ تل

تخت : ۱۸۹۵ تل

بیلیک دوزر : ۲۳۰۳ تل

 

 

 

تعریف مدل کسب و کار

تعریف مدل کسب و کار، غالباً با دشواری همراه است زیرا در زمینه‌های متفاوت کسب و کار، معانی متفاوتی از آن برداشت می‌شود. این نقیصه در تعریف مدل‌های نوین کسب و کار الکترونیک بیش از سایر حوزه‌ها احساس می‌شود. در این باره تحقیقات و فعالیت‌های آکادمیک و قابل اتکاء اندکی انجام شده است.
یک متد انجام کسب و کار است به نحوی که توسط آن شرکت بتواند خود را حفظ نموده و بقای خود را تضمین نماید، به عبارت دیگر تولید درآمد کند.
Business Model   مشخص   می‌ کند   که  یک  شرکت  چگونه  می‌تواند پول به دست بیاورد و به این منظور مشخص می‌کند، این شرکت در زنجیره ارزش در کجا قرار دارد. (مایکل راپا)
تعاریف متعددی از مدل‌های کسب و کار شده است. برخی از تعاریف، بیان کننده اهدافی هستند که یک مدل کسب و کار دنبال می‌کند. برخی دیگر بر اجزای اصلی مدل‌های کسب و کار و شاید به نوعی بر ارتباطات درونی این اجزاء، متمرکز شده‌اند.
 

 

MIS تعریف
* سیستمی مبتنی بر کامپیوتر که اطلاعات را بر اساس خواسته های کاربران در اختیارشان قرار می دهد.
 - کاربران پیش زمینه به وجود آمدن یک سازماندهی رسمی هستند
 -آنچه را که در گذشته اتفاق افتاده است، توضیح دهد

MIS   تلاش های اخیر در زمینه


   در زمینه تجارت فراگیر گشت MIS* در اواسط دهه 1960

* تنها پانچ کارت ها وماشین های کی داریور برای پردازش داده ها استفاده شد.

* اولین کامپیوترها مشابه همان روش به کار گرفته شد

* تنها افراد کمی در شرکت ها سواد کامپیوتر داشتند

* مدیران از پردازش وتوان کامپیوتر آگاه شدند
 

 

MIS     یک از منابع سازمان

 

* اطلاعات

 - گذشته، حال، آینده

 - گزارش های دوره ای، گزارش های ویژه وشبیه سازی

 

* نیاز های مشابه

 - حوزه وظیفه ای

 - سطح مدیریتی

 - مدیران و غیر مدیران

 

 

 

عملکرد واحد تحقیق و توسعه نتیجه همکاری نظام منــــد مجموعه ای از زیرسیستم های اصلی است که در کنار یکدیگر وظایف موردانتظار از واحد تحقیق و توسعه را عملی می سازند. زیرسیستم های بازنگری استراتژی؛ طرح ریزی پروژه؛ اجرای پــروژه؛ و بهره برداری از نتایج پروژه زیرسیستم های صفی تلقی شده و زیرسیستم مدیریت تحقیق و توسعه به عنوان ستاد تحقیق و توسعه وظیفه پشتیبانی و رهبری و نظارت بر عملکرد سایر زیرسیستم ها را برعهده دارد. در این مقاله به تشریح وظایف هریک از این ازیرسیستم ها پرداخته می شود.

 

 

 

اطلاعاتی در مورد آپارتمان‌:
اگر می خواهید و قصد گرفتن اقامت دائم ترکیه با خرید خانه یا ملک را دارید  این خانه‌ها بهترین گزینه برای شما می باشند، چرا که این آپارتمان‌ها توسط گروهی از سرمایه‌گذاران معتبر با بهترین استانداردها ساخته شده‌اند.
 در این پروژه ۱۴3۴  خانه یا  ملکدر اندازه‌های مختلف یک تا چهار خوابه موجودیت دارد.
 تنوع در بین این آپارتمان‌ها زیاد می باشد و شما به راحتی می‌توانید واحدی را در بالاترین طبقه بخرید و از مزایای ساختمان‌های 5 طبقه‌ای با باغ خصوصی و حیاط‌خلوت استفاده نمایید.
 این املاک به گونه‌ای طراحی گردیده اند تا برای خانواده‌ها بهترین امکانات را به ارمغان را به وجود اورند  و همه ویژگی‌های یک خانه یا ملک خوب را به طور جامع داشته باشند و امکان زندگی مناسب را برای پیر و جوان فراهم گردانند. 

همچنین مسجد سلطان احمد  را باید از نزدیک رفت و دید که از بناهای بسیار ریبا و با شکوه می باشد نیز به مسجد آبی شهورت دارد و از بناهای 

هست که قدمت ان 400 سال می باشد.

 

خانــــه ویلـــــایی فـــــروش اســــتانــــبــــول (* تــــرکـــــیـــــــه *)

ویـــــلا – استــــانــــبول, ترکــــیه
1,855,000 $
مساحت کل: 600 متر مـــــربع مســـــاحت زمـــــین: 3,440 مــــتر مــــربـــع
ویـــــلا  – استــــانبــــول, ترکــــیه. 788,000 $
ویـــــلا – استـــــــانبـــول, تــــرکیه
727,000 $
مســــاحت کـــــل: 272 متـــــر مــــربــــع 6 اتـــــاق خــــواب3 حمــــام جــــداگــــــانه

 

 

مفهوم سیستم تصمیم یار
همانگونه که گفته شد سیستم های اطلاعات مدیریت اشکالاتی دارد که سیستم های پشتیبانی تصمیم برای رفع آنها بوجود آمده است. سیستم اطلاعات مدیریت به منظورتدارک پشتیبانی شخصی برای هر مدیرنمی باشد. این ضعف سیستم اطلاعات مدیریت، اقداماتی را باعث شد که منتهی به مفهوم سیستم پشتیبانی تصمیم گشت. 
مفهوم سیستم پشتیبانی تصمیم ،شکستهای اولیه سیستم اطلاعات مدیریت راتجربه نکرد. به احتمال قوی دلیل اصلی آن، دامنه محدودترسیستم پشتیبانی تصمیم است. برخورد ملایم تر سیستم پشتیبانی تصمیم، شانس موفقیت خود را حداکثر می کند.
این سیستمها،منابع انسانی (اگاهیهای فردی ) را با قابلیتهای کامپیوتری ترکیب میکنند تا باعث ارتقاء کیفیت تصمیم گیریها مخصوصا در مورد مسائل نیمه ساخت یافته شوند. 
سیستم‌های پشتیبانی تصمیم، سیستم‌هایی هستند که منابع فکری افراد را با قابلیت‌های کامپیوتر، جهت بهبود کیفیت تصمیمات به کار می‌گیرند. این سیستم‌ها، معمولاً برای حل مسائل نیمه ساخت یافته به کار می‌روند. 
 سیستم‌های پشتیبانی تصمیم، سیستمهای تعاملی مبتنی بر کامپیوتر می ‌باشند که تصمیم‌گیران را یاری می‌کنند تا با به‌کارگیری داده‌ها و مدل‌ها، مسائل نیمه‌ساخت‌یافته را حل نمایند. 

به طور خلاصه می توان سیستمهای حمایت ازتصمیم(DSS)را به این گونه ها تعریف کرد :
این سیستمها،منابع انسانی (اگاهیهای فردی) را با قابلیتهای کامپیوتری ترکیب میکنند تا باعث ارتقاء کیفیت تصمیم گیریها مخصوصا در مورد مسائل نیمه ساخت یافته شوند .
سیستم پشتیبان تصمیم گیرا  یک سیستم اطلاعاتی  کامپیوتری دوطرفه  (Interactive) است که انعطاف پذیر و وفق پذیر می باشد که بطور اختصاصی برای پشتیبانی حل یک مسئله غیرساخت یافته مدیریتی استفاده می شود 
خصوصیات کلی سیستمهای تصمیم یار :
•   سیستمی  است که به منظور پشتیبانی از تصمیم‌گیری نیمه‌ساخت‌یافته بکار می رود.
•   بر خط (On-line) است .
•   رابط کاربر و خروجی‌های گرافیکی می باشد .
•   یک سیستم برپایه کامپیوتر است که از تکنولوژی ها و متدولوژی های کامپیوتری استفاده می کند .
•   به تصمیم گیری کمک می کند ولی جایگزین فرد تصمیم گیر نمی شود.
•   از پایگاههای داده ، مدلهای تحلیلی و محاسباتی و سیستم های خبره درحل مسائل استفاده می کند.
•   قابلیت بکارگیری درحل مسائل نیمه ساختاریافته و بی ساختار را داراست ;
•   قابلیت پشتیبانی از تصمیم گیریهای فردی و گروهی "GDSS" را دارد;
•   برای کلیه سطوح مدیریتی قابل استفاده است ;
•   دقت ، سرعت و کیفیت تصمیم گیری را بهبود می بخشد "بهبود اثربخشی " ولی درراندمان تصمیم گیری "هزینه تصمیم گیری " تاثیری ندارد
 

 

 

مطابق بررسی به عمل آمده پیرامون موضوع تحقیق به نظر می رسد تاکنون ارتباط میان متغیرهای مذکور در بخش آموزش عالی چندان مورد توجه قرار نگرفته است و تنها در مورد متغیرهای مورد نظر به طور جداگانه چند مورد تحقیق انجام شده است. علی رغم اهمیت بحث سیستم اطالعات مدیریت)MIS ،)متأسفانه در اکثر سازمان های ما به اهمیت اطالعات که مبنای برنامه ریزی و سایر وظایف مدیریت منابع انسانی می باشد، کمتر توجه شده است و اطالعات موجود در بخش های مدیریت منابع انسانی ادارات و مؤسسات اغلب دقیق، بروز، کامل و قابل استفاده نیست و اکثر آماری که ارائه می شود، جنبۀ تقریبی دارد. مشاهدۀ چنین اوضاعی در سازمانها و مؤسسات و تأکید روزافزون بر اهمیت موضوع اطالعات و مدیریت اطالعات در دنیای امروز از یکسو و وجود یک MIS بسیار مناسب و بروز در شرکت فوالد خوزستان از سوی دیگر، این احساس را در نگارنده تقویت کرد که ارتباط میانMIS و عملکرد سیستم منابع انسانی را مجددآً مورد بررسی قرار دهد. باشد که سایر سازمانهایی که تاکنون اقدامی جهت بکارگیری یک سیستم اطالعات مدیریتی مناسب انجام نداده اند، با مطالعه و مشاهدۀ موفقیت های سازمان های ذینفع سیستم های اطالعات مدیریت، تصمیم درستی مبنی بر به کارگیری این سیستم ها اخذ نمایند. 3 مبانی نظری 1-تعاریف سیستم های اطالعات مدیریت: سیستم های اطالعاتی هستند که اطالعات مورد نیاز مدیران را به آنها واگذار می کنند. در این پژوهش منظور از MIS ،سیستم های اطالعاتی مدیریت و سیستم های اطالعاتی پشتیبانی تصمیم گیری مدیران است. مدیریت منابع انسانی: مدیریت منابع انسانی)HRM ،)فعالیت هایی را شامل می شود که جهت تهیه کنندگی برای یا همکاری با منابع انسانی یک سازمان طراحی شده اند. منابع انسانی یک سازمان، یکی از باارزش ترین سرمایه های آن است. در واقع گزارشات دولتی نشان داده اند که 27 %از درآمدهای ملی، بر اساس استفاده از کارکنان است. به عالوه در مورد حقوق و دستمزد و پرداخت ها، سازمان ها سرمایه گذاری هایی در مورد منابع انسانیشان انجام می دهند. 

 

 

 

تاو لوبون: مملکتی که تعصب و وطن دوستی در روحشان رو به ضعف گذاشته باشد خیلی زود در تاریخ نابود می شود؛ بی آنکه حتی مهلت پیمودن تمام مراحل انحطاط را داشته باشد .
کوچکترین توهین و بی احترامی را که به صورت صریح یا تلویحی، یا رفتاری نسبت به اعتقادات مقدسات ملی و مذهبی، شرف و حیثیت ملی صورت می گیرد نادیده نگیرد و بدون پاسخ نگذارد و به شدت و با تمام توان در برابر چنین گفتار و رفتارهای ناشایستی عکس العمل نشان دهد 
( مثال دکتر مصدق در دادگاه لاهه در نشستن جای نماینده انگلستان: سالهای سال است که دولت انگلستان در سرزمین ما خیمه زده کم کم یادشان رفته است که جایشان اینجا نیست و ایران سرزمین آبا و اجداد ملت ماست نه سرزمین آنان )
- برقراری ارتباط چشمی و عدم سرگرمی  با اشیاء مختلف ( ساعت، تلفن همراه، رایانه، وسایل روی میز)
- گوش دادن با تمام وجود، گاهی اظهار نظر
- هم کلامی و طرح سوال، عدم موافقت 100% 
مدیر عامل شرکت نوکیا: اگر هر هشت نفر ما با هم موافق باشیم هفت نفر مابقی اضافی است 
- همیشه به دنبال مطلبی جهت مخالفت نگردید تا خودتان را اثبات کنید بلکه" این عالی به نظر می رسد من با آن موافقم" بکار ببرید 
کلبر: بزرگی و عظمت یک مملکت منوط به وسعت خاک آن نیست. بلکه مربوط به اخلاق و روحیات اهالی آن است .
 

  • در صورتی که راجع به جنبه ای از کار اطمینان ندارید، بپرسید و هنگام مطرح کردن سوال، به لحنتان و لغاتی که استفاده می کنید توجه داشته باشید که تحریک آمیز به نظر نرسد.
  • از نتایج کار و عملکرد انتقاد کنید. از فرد انتقاد نکنید؛ مگر آنکه موضوع خیلی شخصی باشد.
  • در طول جلسه صبور، شکیبا و خویشتندار باشید.
  • با مخاطبتان ارتباط نزدیک برقرار کنید و او را با نام کوچک صدا بزنید.
  • وقوع بحران در مذاکرات امری کاملاً طبیعی است و رفتار شما به هنگام وقوع آن، تعیین کننده موفقیت شما در مذاکره است. جالب اینجاست که بعضی از مذاکره کنندگان زیرک بحران را خود ایجاد می کنند تا بتوانند از آن جهت گرفتن امتیاز از مخاطبشان استفاده نمایند.
     
  • اگر لاغرید از رنگ های روشن استفاده نمایید، زیرا شما را بزرگ تر و حجیم تر نشان می دهد.
  •  لباس هایی با رنگ های متفاوت در بالاتنه و پایین تنه، شما را بلند قدتر نشان می دهد.
  •  لباس با خطوط افقی شما را چاق تر و با خطوط عمودی لاغرتر جلوه می دهند.
  •   اگر جزء آن دسته از آقایان هستید که شکم بزرگی دارند، جلیقه یا هر چیزی که روی شکم بیافتد و به آن فشار بیاورد، نپوشید؛ شلوار را روی شکم خود نیاورید؛ لباس های براق یا روشن نپوشید؛ لباس های گشاد و تیره رنگ و ژاکت و شلوار یکرنگ بپپوشید.
  •  اگر جزء آن دسته از آقایان هستید که چاق محسوب می شوند، ژاکت اپل دار نپوشید؛ کراوات زرق وبرق دار نزنید؛ دکمه پیراهن را تا انتها و بالا نبندید؛ ساعت باریک به دست نکنید؛ پلیور حجیم و یقه اسکی نپوشید؛ بلوز و پیراهن یقه هفت نپوشید؛ شلوار تنگ نپوشید؛ و از لباس با خطوط عمودی و از لباس های تیره رنگ استفاده کنید.
  •  رنگ جوراب باید همرنگ یا تیره تر از شلوار باشد.

 

8- به هنگام تشکیل تیم می بایست نقش اعضا به صورت شفاف مشخص گردد.
9- اعضایی را برای تیم انتخاب کنید که در زمینه موضوع مداکره تخصص کافی داشته و همچنین در مورد اصول مذاکره و ارتباطات میان فردی از توانایی و تجربه کافی بر خوردار باشند.
10- تعداد اعضای تیم می بایست در حددی باشد که از لحاظ تخصصی تمام موضوعات مذاکره را پوشش دهد.
11- یک تیم ایده ال معمولا بین 3 ـ6 نفر عضو دارد.
12- برنامه ریزی برای مذاکره را به صورت جمعی انجام دهید.
13- یک زبان مشترک میان اعضا ایجاد کنید.
14- اعضای گروه بیش از مذاکره می بایست درباره ارزش های کلیدی ،نقطه ترک مذاکره و نقطه هدف به توافق برسند.

1.به منظور اغاز مذاکره و صحبت از چشم هایتان کمک بگیرید زیرا ارتباط بدون ارتیاط چشمی ،فضا را سرد و بی روح می کند.
2.زمانی که ارتباطتان دچار چالش شده است و بین شما و مخاطبتان بحث پیش می آید،بهتر است نگاه خیره تان را طولانی تر نگه دارید.این نگاه نشان دهنده قدرت شما خواهد بود.در صورتی که هنگام مشاجره به اطراف نگاه کنیدمطمئن باشید که در بحث شکست خواهید خورد،البته طرف مقابلتان هم می کوشد که به شما خیره شود،اما میدان را از دست ندهید و از نگاه های چیره وی فرار نکنید.
3.زمانی که بر سر میز مذاکره با یک تیم مذاکره می کنید ،در صورتی که به هنگام صحبت تنها با ارتباط چشمی خود را با یکی از اعضا گروه حفظ نمایید،سبب می گردد دیگر اعضا به صحبت های شما گوش ندهند،از این روبا هر جمله جدید باید روی یکی از اعضا متمرکز شوید.
4.ارتباط چشمی کم نیز سبب می گرددمخاطبتان تصور نماید علاقه ای به صحبت های وی ندارید.
5.باید هم با چشمانتان و هم با گوش هایتان به حرف های طرف مقابل گوش دهید.

 

1- صورت جلسه مشروح: در این گونه،مذاکرات مهم و سرنوشت ساز بی کم وکاست ثبت و نوشته می شود.
2- صورت جلسه نیمه مشروح: در این نوع صورت جلسه،اهم مذاکرات جلسه به انضمام خلاصه تصمیمات اخذ شده ذکر می شود.
3- صورت جلسه مجمل: دراین گونه،نتیجه مذاکرات به شکل عباراتی خلاصه شده و به ترتیب اهمیت یا براساس سیر گفتگوها نوشته می شود.

1- شماره صورت جلسه: شامل شماره مسلسل جلساتی است که به صورت متوالی برگزار شده است.
2- زمان و مکان جلسه: بایستی به صورت کاملاّ دقیق ثبت شود.همچنین علاوه بر تاریخ برگزاری،ساعت آن نیز درج می شود.
3- اعضای جلسه: هر یک از اعضا به ترتیب سمت و رتبه سازمانی معرفی می شوند.افرادی که دارای رتبه یکسان سازمانی هستند،به ترتیب حروف الفبا معرفی می گردند.
4- مذاکرات: مذاکرات هر جلسه به صورت مشروح،نیمه مشروح یا مجمل(براساس نوع صورت جلسه)تدوین می شود.
5- تصمیمات: در این بخش،چکیده تصمیمات اخذ شده در چند بند به ترتیب اهمیت ارائه می گردد.
6- جلسه بعدی: در آخرین بخش،زمان و مکان تشکیل جلسهُ بعدی اورده می شود.
7- امضا: صورت جلسه در انتها به امضای طرفین مذاکره می رسد.

1.اصل صداقت و اصالت را در عبارات و محتوای خلاصه نویسی شده رعایت نمایید.
2.از مطرح نموندن مطالب غیر مرتبط با موضوع خودداری نمایید.
3.از جملات کوتاه و کلمات ساده استفاده نمایید.
4.انسجام و پیوستگی مباحث مطرح شده را رعایت نمایید.
5.شخصی که مطالب خلاصه شده را مطرح می کند،باید در انعکاس مطالب به صورت واقعی بسیار دقیق باشد،در غیر این صورت،طرف مقابل ممکن است بد گمان شود.این بدگمانی باعث توقف مذاکرات یا نیاز به انجام گفتگوهای مجدد در مورد نکاتی خواهد شد که پیش از این مورد توافق قرار گرفته است.
6.در ابتداد به تعیین مطالب اصلی وفرعی مذاکره بپردازید.
7.نکات دستوری،هماهنگی و یکنواختی زمان افعال و سبک و سیاق نوشته را رعایت نمایید.
8.از نوشتن جملات متعرضه و اشارات تفسیری و توضیحی که آوردنشان ملال آور است بپرهیزید.
9.مطالب حاشیه ای و غیرضروری را حذف کنید.از جمله: ( لفاظی های و عبارت پردازی های غیر دخیل در مطلب اصلی، توضیحات بیش از حد جهت روشن تر کردن مسئله اصلی و تکرار عبارات و جملات مترادف و هم مضمون)
10.از نکات مورد توافق،امتیازات داده و گرفته شده و موضوعاتی که می بایست در آینده مطرح شود یادداشت بردارید زیرا این یادداشت برداری ها می تواند مبنای مناسبی جهت خلاصه سازی و تهیه یادداشت تفاهم باشد.

ترفند1: طرف مقابل به صورتی آگاهانه اظهارات خلاف واقع بیان می کند.
راه حل پیشنهادی:در طول مذاکره طرف مقابلتان را از مسئله جدا کنید؛به این مفهوم که تا زمانی که برای اعتماد به وی دلایل کافی ندارید،به او اعتماد نکنید و مذاکره را مستقل از اعتماد دنبال کنید.
ترفند2: نشان دهند؛به نحوی که یکی از اعضای تیم مدافع شما و عضو دیگر تیم مدافع تیم خود باشد.در ابتدادعضو به اصطلاح بد تیم،با ترساندن و تحت فشار قرار دادن،شما را در موضع ترس و انفعال قرار دهد و سپس عضو به اصطلاح خوب با پادرمیانی و وساطت میان طرفین بکوشد تا شما را به اعطای امتیاز تشویق نماید.
راه حل پیشنهادی: روی مواضع اصلی خود به شدت پافشاری کنید و به صورتی واضح و قاطع آن ها را مجدداً برای تیم مقابل تکرار نمایید.

ترفند3 : طرف مقابل با کلام یا رفتاری ناشایست می کوشد شما را ناراحت یا عصبانی کند.در چنین شرایطی حتی امکان دارد راجع به لباس یا ظاهر شما به صورتی کاملاً خارج از عرف اجتماعی نظر دهد یا در طی مذاکره شما را ناآگاه و نادان جلوه دهد و با طفره رفتن از گوش دادن به سخنانتان شما را وادار سازد تا صحبت هایتان را تکرار کنید. همچنین امکان دارد با در انتظار گذاشتن شما،جهت ورود به جلسه یا قطع مذاکره برای اینکه با افراد دیگری صحبت کند یا با پاسخ دادن به گوشی همراه،نوشتن پیامک یا حتی رد و بدل کردن فراوان یادداشت با همکار خود در حین مذاکره،بکوشد تا به شما بی حرمتی نماید.
راه حل پیشنهادی: صریح و قاطعانه به وی بفهمانید که متوجه ترفند وی شده اید،سپس اطمینان یابید که وی از تکرار چنین رفتاری اجتناب خواهد کرد. همچنین در صورتی که در حین مذاکره و گفتگو شما تلفن زنگ خورد یا نامه ای رد و بدل شد،به هیچ وجه به مذاکره ادامه ندهید.سکوت کنید تا وی به رفتار خود خاتمه دهد. در صورت تکرار از وی بخواهید که ابتدا کارش را به اتمام برساند تا بعد از آن به مذاکره ادامه دهید یا اینکه به وی پیشمهاد دهید که در صورت مشغله زیاد می توانید جلسه را به زمانی دیگر موکول نمایید.

 

دلایل نیاز به سیستم های مکانیزه حمایت از تصمیم :

  • ۱) محدودیتهای فکری بشر در پردازش وذخیره سازی: چون توانایی ذهن بشر در پردازش ذخیره ودسترسی به اطلاعات محدود است با استفاده ازاین سیستمها می توانیم این محدودیت را برطرف کنیم.
  • ۲) محدودیتهای دانش: اگر برای حل یک مساله نیاز به اطلاعات ودانشهای متنوعی باشد توانائی یک فرد در حل ان مسئله محدود میباشدواگر بخواهیم از چندین متخصص در هر زمینه استفاده کنیم هماهنگی وارتباط بین این افراد مشکل خواهد بود.سیستمهای کامپیوتری این مشکلات را حل کرده ومی توانند به سرعت به حجم زیادی اطلاعات دسترسی پیدا کرده وانها راپردازش کنند همچنین میتوانند هماهنگی وارتباط بین ان افراد را اسان کنند.
  • ۳) کاهش هزینه: حمایت کامپیوتری باعث کاهش تعداد افراد گروه می شود وامکان برقراری ارتباط از مناطق مختلف را برای اعضای گروه فراهم می سازد و همچنین باعث افزایش بهره وری بخش ستادی میشود که همه این موارد منجر به کاهش هزینه خواهد شد.
  • ۴) حمایت فنی: کامپیوترها می توانند به سرعت وبه شکل مقرون به صرفه ای داده های لازم را جستجو وذخیره کنند یا انتقال دهند. 
  • ۵) حمایت از کیفیت: سیستمهای کامپیوتری با اجرای سریع شبیه سازیهای پیچیده به مدیران کمک میکنند تا امکانها و راهکارهای گوناگون را بررسی وتاثیرات مختلف را به سرعت ومقرون به صرفه ارزیابی کنند واز این طریق کیفیت تصمیمها را بالا ببرند.
  • ۶) حاشیه رقابت_مهندسی مجدد فرایندها واختیارات: فناوریهای کامپیوتری در زمینه فشارهای رقابتی وتغییر در وضعیت عملیات سازمان ، مهندسی مجدد فرایندها وساختارها ، اختیارات کارکنان ونواوریها به مدیران اختیارهایی اعطا وانها را در اخذ تصمیم درست وسریع یاری می کنند.
  • ▪ فناوریهای اصلی حمایت از تصمیم
  • ۱) سیستم حمایت از تصمیم
  • DSS (۲- سیستم حمایت از تصمیم گروهی
  • GDSS (۳- سیستمهای اطلاعات مدیریت عالی
  • EIS (۴- سیستمهای خبره
  • ES (۵- شبکه های عصبی مصنوعی(ANN) ۶-سیستمهای حمایت ترکیبی
  • ▪ تعیین چهارچوبی برای حمایت از تصمیم
     

 

2- رکوع در نماز:
تقویت ماهیچه های شکم، حفظ سلامت دستگاه گوارش و رفع یبویت مزمن، سوء هاضمه و بی اشتهایی از خواص رکوع در نماز است.
کارشناسان می گویند در حالت رکوع ماهیچه های اطراف ستون مهره ها منبسط می شود که در تعادل و آرام کردن سمپاتیک موثر است.
مدت زمان خواندن ذکر رکوع نیز باعث تقویت عظلات صورت، گردن، ساق پا و رانها می شود و به این ترتیب به جریان خون در قسمتهای مختلف بدن سرعت می بخشد. تنظیم متابولیسم بدن، فراهم نمودن زمینه از بین رفتن اکثر بیماریها از بدن، کمک به افزایش حالت استواری و استحکام مغز از دیگر خواص رکوع در نماز است.
3- سجده در نماز:
سجده، ستون مهره های بدن را تقویت کرده و درد های سیاتیک را آرام می کند. سجده علاوه بر از بین بردن یبوست و سوء هاضمه، پرده دیافراگم را تقویت کرده و به دفع مواد زاید بدن به دلیل فشرده شدن منطقه شکمی کمک می کند.
سجده همچنین باعث افزایش جریان خون در سر شده، که این امر با تغذیه غدد باعث حفظ شادابی، زیبایی و طزاوت پوست می شود.
حالات سجده به واسطه باز کردن مهره ها از یکدیگر، باعث کشیده شدن اعصابیکه قسمتهای مختلف بدن را به مغز وصل می کند شده و این اعصاب را در یک حالت تعادلی قرار می دهد که این امر برای سلامت انسان بسیار حائز اهمیت است.
اگر فاصله مهر از نمازگزار به اندازه حدودا یک وجب جلوتر از حالت معمولی باشد، کشش بیشتری در کمر حس می شود که باعث مداوای کسانی که دیسک و یا ناراحتی کمر دارند می شود. و اگر کسی که سالم است این کار را انجام دهد، هیچ گاه دچار دیسک و ناراحتی کمر نمی شود.
سجده باعث آسودگی و آرامش در فرد شده و عصبانیت را تسکین می دهد. سجده قدرت درک و فهم را زیاد می کند. دلیلش این است که در سجده به پیشانی ما فشار می آید و باعث می شود که کاملا روی پیشانی متمرکز شویم ( اگر در این حالت به نوک بینی مان نگاه کنیم، خود به خود به پیشانی فشار می آید ) و این امر اگر با دقت و تمرکز زیاد صورت گیرد، بعد از مدت طولانی سبب بیداری چشم بصیرت شخص می گردد.
در علوم ماوراءالطبیعه به این چشم، چشم سوم گویند که بین دو ابرو و چشم واقع شده است. در علوم یوگا نیز به چاکرای "آجنا" معروف است.هدف یک یوگی مشتعل کردن انرژی در چاکراها بلاخص چاکرای آجناست. که بتواند بدون دو چشم طبیعی ببیند.
4- نشستن بعد از نماز:
استحکام بخشیدن و تقویت عظلات پاها و رانها، کمک به نفخ معده و روده، بهبود فتق و. از خواص نشستن بعد از نماز است.
خلاصه
در این مقاله ابتدا تاثیر نماز بر بهداشت خواب بررسی شده است. نماز صبح به دلیل زمان آن سبب کاهش 
مدت خواب رم شده و افسردگی را کاهش می دهد.
نماز با ایجاد احساس آرامش ، بر بیماری آسم غلبه می کند ووضو سپس ایجاد نیرو و نشاط و جلوگیری از بیماریها 
وضو می شود.همچنین می توان با نماز بر اثرات منفی بارهای الکتریکی غلبه کرده و بدن را به حالت تعادل رساند. وضو 
نیز با دفع الکتریسیته ساکن از بدن به تعادل در میدان مغناطیسی الکتریکی کمک می کند.
سخن آخر:
در پایان باید بگویم که نماز فلسفه ی خاص خود را دارد که معراج مومن و مایه ی قرب به حق است و آن را باید فقط 
برای خداوند متعال خواند و نه به انگیزه فواید و آثاری از این دست. ولی آگاهی از این دست نظرات علمی نیز می تواند 
برای برخی مفید باشد.
 

 

 

7- عادات خوب را در خود پرورش دهید.
8- زمان های قوت و ضعف انرژی خود در طول روز را شناسایی و به نحوی برنامه ریزی کنید که فعالیت هایی را که مستم انرژی زیاد است در اوقاتی که انرژی فراوان دارید و فعالیت هایی را که به انرژی کم نیاز دارند در زمان های دیگر انجام دهید .
9- عدم رعایت اصول بهداشتی و ضعف سلامتی می تواند تمام ابعاد زندگی فردی و شغلی شنا را به صورتی جدی تحت تاثیر قرار دهد. پس به اندازه کافی غذا بخورید و همچنین سلامت جسمی و روحی خود را با تمرین های ورزشی حفظ نمایید و همچنین زمان کافی برای تمام ابعاد زندگی خود از جمله خانواده، دوستان و تفریحات و . اختصاص دهید .
10 در ابتدا به کارهای بحرانی، سپس کارهای مهم و در صورت باقی ماندن زمان، به انجام کارهای روز مره خود بپردازید .
11- از یک  بعدی بودن بپرهیزید و بین شغلتان و زندگی تعادل برقرار کنید.
12- دنبال کارها را بگیرید و آن ها را نسیه و نیمه رها نکنید .
13- همیشه سراغ افرادی بروید که در کار خود استاد باشند، حتی اگر مجبور باشید بهای بیشتری بپردازید.
14- ساده سازی را تمرین کنید و به هیچ وجه کارها را پیچیده نکنید .
15- با خواسته ها و اهدافتان هماهنگ باشید.
16- تا حد امکان از کار کردن در روزهای تعطیل بپرهیزید.
17- تند خوانی را بیاموزید .
18- در حد امکان اتاق مذاکره را به رنگ سبز در آورید، زیرا موجب افزایش تمرکز می شود.
19- کنترل ذهن داشته باشید.
20- درست و به موقع تصمیم بگیرید .
21- از خواب شبانه خود نزنید.
22- به حرکات خود سرعت ببخشید.
23- به امورتان نظم و ترتیب بدهید.
24- صبح ها زودتر از خواب بیدار بشوید.
25- سعی کنید همیشه محیط اطرافتان منظم باشد .
26- به خاطر موارد بی اهمیت یا کم اهمیت انرژیتان را تلف نکنید
1- بیان احساسات خود 
2- مذاکره و گفتگو
3- تخلیه انرژی
4- پذیرش حقوق و مسئولیت های خود
5- جرات ورزی
6- ایمن سازی در مقابل استرس و خشم

1- استفاده از روش های ساده آرمیدگی مثل تنفس عمیق و آرام سازی ذهنی
2- از خود بپرسید: آیا این موضوع ده سال دیگر هم برایم مهم است؟» به این وسیله فرد می تواند مساله را از دیدگاهی نرم تر بنگرد.
3- حواس خود را به چیز دیگری معطوف کند.
4- یکی از راه های کاهش خشم، شرکت در گفتگو است. گفتگو فرد را قادر می سازد تا از نظرات طرف مقابل  در مورد موضوع مذاکره آگاه شود.
5- زمانی که فرد عصبانی است، افکارش می تواند اغراق آمیز و غمناک باشد. وی می بایست بکوشد به جای آن، افکاری مثبت تر و منطقی تر را جایگیزین کند.
6- از خود بپرسد: بدترین نتیجه عصبانیت من چیست؟ » .
7- با خودش گفتگو کند .
8- ورزش، مخصوصا در فضای باز، نه تنها سلامت جسمی را بهبود می بخشد، بلکه به تسکین اعصاب و سلامت روانی نیز کمک می کند.
9- از خود بپرسد: آیا طرف مقابل این کار را به عمد انجام داده است؟» .
10- سعی کند پیش از گفتن هر کلامی تا عدد ده بشمارد .
11- شوخ طبعی به شیوه های مختلف می تواند موجب کاهش عصبانیت فرد شود
12- از طرف مقاابل بخواهد تا توضیح بیشتری راجع به موضوع بدهد
13- از هر عاملی که عصبانیت فرد را بر می انگیزد، پرهیز نماید .
 

 

 

 

منبع سایت (خانه- evvhouse)


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها