استانبول

الف= نرم افزار توسعه می یابد یا طراحی میشود اما به مفهوم کلاسیک ساخته نمیشود.{توضیح:هزینه های نرم افزاری متمرگز شده است واین بدا معناست که پروژه نرم افزاری را نمی توان و نباید به صورت پروژه های مدیریت نمود.

ب=نرم افزار فرسوده نمی شود. {توضیح :میزان شکست را به عنوان تابعی از زمان در خصوص سخت افزار نشان میدهداین رابطه اغلب منحنی وارون شکل نامیده میشود نشانگر این است که سخت افزار در اوایل عمرش میزان عدم موفقیت نسبتا بالایی دارد نقایص اسلاح شده و میزان شکست برای مدتی به سطح ثابت میرسدکه البته خوشبختانه بسیار کم است با گذشت زمان سخت افزار شروع به فرسوده شدن کرده و میزان شکست کار دوباره افزایش میابد.

ج=گرچه صنعت به سمت مونتاژ اجرا حرکت می کند اما نرم افزار همچنان سفارشی ساخته میشود {توضیح :یک قطعه نرم افزار باید طراحی و اجرا شود به گونه ای که در بسیاری  از برنامه های مختلف دیگر استفاده میشود در دهه 60 ما کتاب های علمی زیر  رادیکال درست نمودیم که در مجموعه  گسترده ای از برنامه های کاربردی علمی و مهندسی مجدد داشتند.

2.منحنی شکست سخت  افزاررابا رسم شکل نشان  دهید

میزان شکست را به عنوان تابعی از زمان خصوص سخت افزار نشان میدهد این رابطه که اغلب منحنی وارون شکل نامیده میشود نشانگر این است  که سخت افزار در اوایل عمرش میزان  عدم موفقیت نسبتا بالایی داردنقایض اصلاح  شده و میزان شکست برای مدتی به سطح ثابت میرسد که البته خوشبختانه ببسیار  کم است با گذشت زمان شروع به فرسوده شدن کرده و میزان شکست کار دوباره  افزایش می یابد.

1.خصوصیات نرم افزار را نام ببرید؟

الف= نرم افزار توسعه می یابد یا طراحی میشود اما به مفهوم کلاسیک ساخته نمیشود.{توضیح:هزینه های نرم افزاری متمرگز شده است واین بدا معناست که پروژه نرم افزاری را نمی توان و نباید به صورت پروژه های مدیریت نمود.

ب=نرم افزار فرسوده نمی شود. {توضیح :میزان شکست را به عنوان تابعی از زمان در خصوص سخت افزار نشان میدهداین رابطه اغلب منحنی وارون شکل نامیده میشود نشانگر این است که سخت افزار در اوایل عمرش میزان عدم موفقیت نسبتا بالایی دارد نقایص اسلاح شده و میزان شکست برای مدتی به سطح ثابت میرسدکه البته خوشبختانه بسیار کم است با گذشت زمان سخت افزار شروع به فرسوده شدن کرده و میزان شکست کار دوباره افزایش میابد.

ج=گرچه صنعت به سمت مونتاژ اجرا حرکت می کند اما نرم افزار همچنان سفارشی ساخته میشود {توضیح :یک قطعه نرم افزار باید طراحی و اجرا شود به گونه ای که در بسیاری  از برنامه های مختلف دیگر استفاده میشود در دهه 60 ما کتاب های علمی زیر  رادیکال درست نمودیم که در مجموعه  گسترده ای از برنامه های کاربردی علمی و مهندسی مجدد داشتند.

2.منحنی شکست سخت  افزاررابا رسم شکل نشان  دهید

میزان شکست را به عنوان تابعی از زمان خصوص سخت افزار نشان میدهد این رابطه که اغلب منحنی وارون شکل نامیده میشود نشانگر این است  که سخت افزار در اوایل عمرش میزان  عدم موفقیت نسبتا بالایی داردنقایض اصلاح  شده و میزان شکست برای مدتی به سطح ثابت میرسد که البته خوشبختانه ببسیار  کم است با گذشت زمان شروع به فرسوده شدن کرده و میزان شکست کار دوباره  افزایش می یابد.

سعی کنید برخوردتان با ملاحظه و احترام آمیز باشد.
 نشان دهید که نظرات مخاطبتان را درک می کنید.
 فراموش نکنید که شما تنها زمانی که 100 درصد پیام طرف مقابلتان را شنیده باشید می توانید قاطعانه با آن برخورد کنید و در مقابلش واکنش مناسب نشان دهید.
از بیان اصطلاحات فنی، که ممکن است که مخاطبتان متوجه آن نشود، بپرهیزید.
 تاریخ و زمان دقیق اتمام کار را تعیین نمایید.
 هیجانات خود را کنترل نمایید.
به هنگام سخن گفتن به تمام نکات توجه و هرآنچه در متن یا پیام شما مبهم است را حذف کنید.
در قبال شغل خود شور و شوق داشته باشید.
در تشکر کردن افراط نکنید. 
گرم و پرشور، صمیمی و یاری رسان باشید.
 

 

 


سیستم پردازش تراکنش , TPS
سیستم های پردازش تراکنش
نویسنده: نسرین راضی 
سیستمهای پردازشی تراکنشی یا transaction processing system در اوائل دهه 50 و با ورود رایانه به سازمان ها و به کار گیری آن د رانجام فعالیت های پردازشی کسب و کار شکل گرفتند.امروزه نیز در عصر اقتصاد الکترونیک و وم هماهنگی سازمان ها با تغییرات محیطی و انجام سزیع پردازش ها این سیستم ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند . ایـن سیستمها،جایگزین روش دستی می شوند و امور ساخت یــــافته ای مانند: نگهداری سوابق، کنترل انـــبار، محاسبه حقوق و دستمزد و غیره را انجـــام می دهند. تاکید این سیستم بر پردازش حجم عظیمی از داده ها است و از ایـــن طریق کاهش هزینه های عملیات را در سازمان به همراه دارند.سیستم پردازش تراکنشی یک سیستمی است که جمع آوری وپردازش تعاملات ووقایعی که دراثرانجام عملیات وفعالیتهای یک سازمان رخ می دهندرابرعهده دارد.
امـــور عملیاتی سازمان کــــه غالبا ماهیتی تکراری و مستمر دارند و به دلیل حـــجم بالا،نیروی انسانی زیادی را نیز به خود اختصاص می دهند را می توان از طریق بــه کـــارگیری سیستمهای پردازشی تعاملی مکانیزه کــرد و از تعداد نیروی انسانی مورد نیاز کاست. چنین سیستم هایی در یک زمینه خاص طراحی و ضمن انجام پردازش داده ها , اطلاعات مورد نیاز سطح عمکلیات را تامین می نماید . امروزه TPS ها در زمینه های مختلف سازمان طراحی و به کار گرفته می شوند و می توانند پایه اطلاعاتی سایر سیستم های سطوح بالاتر باشند .در کل، دو نوع سیستم پردازشی تعاملات (TPS ) وجود دارد:
۱- سیستمهای پردازشی بهنگام: در این نوع سیستمها،ارتبــاط مستقیمی بین کاربر و برنامه های کاربردی وجود دارد. کاربر، داده های مربوط به یک عـــمل یا معامله را وارد سیستم می کند و برنامه در مورد آن معامله به کاربرپاسخ می دهد. در این نوع پردازش، بین ورود داده ها، پردازش، به هنگام نمودن داده های ذخیره شـده و ارائه گزارش بر اساس آن، فاصله زمانی وجود ندارد.
۲- سیستمهای پردازش دسته ای: در ایـن سیستمها، داده هـای وارده به یـک سیستم، در یک عملیات با فایل تشکیل گروه مـــی دهند و یکجا پردازش مــی شوند. بــعنـــوان مثــال،در یک سیستم پردازش انبار، تمـام کالاهای وارده و صادره دریک چارچـــوب زمــــانی مشخص، فرضا در یک روز معین،در یک گروه قرار گرفته، سپـــس بــر حسب شماره کـــالا مرتب شده و یکجا پردازش می شوند.
انواع TPS
TPS عمومی : در این حالت حجم اطلاعات بالاست لیکن محاسبات ساده هستند در این سیستم ها ظرافت انتخاب سیستم مدیریت پایگاه داده فعال است همچین روشی برای برنامه ریزی و برنامه نویسی ساده است.از TPS های عمومی می توان به TPS عمومی حساب های دریافتنی ،TPS حساب های پرداختنی ،TPSS عمومی حسابداری عمومی و اشاره کرد.
TPS فنی : در این حالت پیچیدگی پردازش اطلاعات مطرح است و حجم اطلاعات متوسط و زیاد است . اگر سیتم را ساده حساب کنیم حجم اطلاعات متوسط است و اگر پیچیده تلقی نماییم ،حجم اطلاعات زیاد خواهد بود.از TPS های فنی می توان به TPS فنی سفارشات مشتریان ، TPS فنی برنامه ریزی مواد ،TPS  فنی موجودی کالا و . اشاره کرد.

 

 

1. پوشش خود را ساده نگه دارید و در لباس هایتان بیش از سه رنگ استفاده نکنید. همچنین تنها از رنگ های مکمل و هم خانواده استفاده نمایید. منظور از رنگ های مکل همان رنگ های متضاد است (مانند بنفش، زرد یا آبی و نارنجی). منظور از رنگ های هم خانواده همان رنگ های نزدیک به هم است (مانند زرد و نارنجی)
2. در صورتی که لباس هایتان روشن است، کفش هایتان نیز روشن باشد و به عکس در صورتی که لباس های تیره بر تن دارید، کفش شما نیز می بایست تیره باشد.
3. شلوار پارچه ای می بایست تا بالای پاشنه کفش شما بیاید. قد شلوار بیش از این اندازه، بلند محسوب می شود. همچنین هنگام راه رفتن شلوار شما نباید آن قدر کوتاه باشد که جوراب هایتان از زیر آن معلوم شود. زمانی که می نشینید شلوار شما نباید بیش از چند سانتی متر بالا رود و به بالای جورابتان برسد.
4. از گوشیدن لباس های چروک اکیداً خودداری نمایید.
5. از پوشیدن لباس های دارای لگو و کلمات ناپسند و پرزرق و برق خودداری نمایید.
6. کت و شلوار خاکستری و سرمه ای با کفش مشکی و کت و شلوار قهوه ای و زیتونی با کفش قهوه ای ست می شود.
7. حتما جوراب های سالم و تمیز بپوشید. همچنین در صورت استفاده از لباس های تیره از جوراب تیره و در صورت استفاده از لباس های روشن از جوراب روشن استفاده نمایید.
8. لباسی که بر تن می کنید می بایست درست به اندازه تن شما باشد. به عنوان مثال شلوار مناسب نباید تنگ و چسبان باشد، بلکه باید درست اندازه تان باشد.
 

1- مذاکره کننده اصلی نباید خود را بیش از حد در گیر جزئیات مسائل تخصصی کند که رشته نحصیلی یا تخصصی اش محسوب نمی شود،بلکه می بایست از تخصص،اطلاعات،آگاهی ها،تجارب و در نتیجه مشارکت فعال اعضای تیم خود در مذاکره استفاده نماید.
2- مذاکره کننده اصلی به هر اندازه هم که از نظر مقامی،سنی با تجربی یا عوامل دیگر با سایر اعضای هیئت خودی تمایز داشته باشد،نمی بایست اجازه دهد مذاکره به صورت نمایش یک نفره در آید.وی می بایست ار مشارکت،کمک فکری و انرژی افراد تیم خودش حداکثر استفاده را ببرد و بخشی از بار مذاکره را در بین اعضای تیم توزیع نماید.
3- مذاکره کننده اصلی در طول جلسه مذاکره از تحکم به اعضای خودی می بایست خودداری کند.حتی اگر از رفتار یا مشارکتشان ناراضی است یا اگر با حرف های تخصصی ایشان مخالف است،زیرا چنین رفتاری می تواند مورد  سوإستفاده طرف مقابل قرار گیرد،به همین دلیل نیز مذاکره کننده با هر نوع ارتباط سلسله مراتبی که با سایر افراد تیم مذاکره خود دارد،طی روند مذاکره و در برابر طرف مقابل باید به اعضای تیم خود احترام بگذارند و به هیچ عنوان به صورت رئیس و مرئوسی با ایشان رفتار نکند.این نوع برخورد باعث می شود اعضای تیم آزادی عمل بیشتری بیابند و به راحتی قادر به بیان نظرات تخصصی خود باشند و در نتیجه طرف و فابل متوجه می شود که تنها با یک نفر طرف نیست بلکه با یک مجموعه واجد تخصص های لازم روبه روست.
4- وقتی مذاکره کننده به ازای تیمش نقش فعالی میدهد،انها احساس مسولیت بیشتری می کند و خودشان را در مذاکرات سهیم و شریک نتایج مذاکرات می دانند.بر عکس اگر مذاکره کننده به ازای تیمش نقش فعالی ندهد،اولین گروه منتقدان ازنتیجه مذاکرات را در استین خودش و در همان جلسه مذاکرات پرورش میدهد.
5- جلب نکردن مشارکت افراد خودی در مذاکرات مسولیت مذاکره کننده اصلی را سنگین و او را مجبور می کند که یک تنه پاسخ گوی مسولیت های ناشی از مذاکره باشد.
6- از تشکیل تیم با ازای هم فکر خودداریی نمایید زیرا زمانی که تمام ازا همفکر باشند،درست مانند این است که از روی یکی ازا باقی ازا تکثیر شده باشند.
7- هرگز نمی بایست هیچ یک از اعضا به صورت مستقل و بدون توجه به دیگران تصمیم گیری و عمل نمایند

 

 در مقابل رفتارهای ناپسند دیگران بکوشید آرامش خودرا حفظ کنید و واکنش های مناسب نشان دهید.
 از حساسیت بیش از حد در هر زمینه ای پرهیز نمایید .
 به تفریحات سالم و ورزش بپردازید.
 جهت نتیجه گیری در کارهایتان عجول نباشید.
بیشتر با افراد صبور وخوش خلق ارتباط ومراوده داشته باشید.
 از اقدامات عجولانه بپرهیزید.
تمایل به ساده انگاری و یافتن راه حل های ساده 
بی تمایلی به آینده نگری وگرایش به دستیابی به نتایج زود رس  
نارسایی های اطلاعاتی در زمان تصمیم گیری 
 اعمال نظر شخصی در تصمیم گیری واتکای بیش از حد بر تجربیات فردی 
 یک بعدی شدن در تصمیم گیری 
 بی تمایلی به اجرای آزمایشی خط مشی ها وفقدان باز خورد فرآیند تصمیم گیری
 به عوامل مؤثر در تصمیم گیری از جمله اطلاعات درست ، تأثیر فشار مدیران ،همکاران، رقبا وهمچنین هنجارهای جامعه،فرهنگ،مذهب،رسانه های جمعی و. توجه نمایید.
 هنگام تصمیم گیری تمام جوانب موضوع رادر نظر بگیرید.
 پیش از اجرای تصمیم ، پیامدهای مثبت ومنفی آن را بررسی نمایید.
 مسئولیت پیامدهای تصمیمتان راشخصاً برعهده بگیرید.
 با کنترل هیجانات خود تصمیمات منطقی تری بگیرید.
برای اتخاذ تصمیمات گروهی، نظر تمامی افراد گروه رانیز جویا شوید.
 به منظور تصمیم گیری ،باافراد آگاه،متخصص وبا تجربه م نمایید.

دین بزرگترین پیام آور آزادی است ، به برکت آزادی است که اندیشه رشد پیدا می کند و استعدادها شکوفا می شود . استبداد ضد استعداد است . 
آزادی ( غربی ها ) نامحدود است، چرا؟ چون هیچ حقیقت ثابتی وجود ندارد " مقام معظم رهبری 12/06/1377 "

 

1- بیان احساسات خود 
2- مذاکره و گفتگو
3- تخلیه انرژی
4- پذیرش حقوق و مسئولیت های خود
5- جرات ورزی
6- ایمن سازی در مقابل استرس و خشم

1. در این روش مذاکره، از یک سو تسلسل مطالب از بین می رود و از سوی دیگر، تمرکز مذاکره کنندگان خدشه دار می شود.
2. در صورتی که طرف مذاکره به زبان مذاکره تسلط داشته باشد، به راحتی می تواند ماهیت برخی عبارات و مفاهیم را به نفع خودش تغییر دهد و موجب زیان مذاکره کننده در مذاکرات گردد.
3. در صورتی که فرد مذاکره کننده به زبان مذاکره مسلط نباشد، ممکن است جمله یا عباراتی را بیان کند که هم مفهومی را که وی مدنظر دارد منتقل نسازد و هم سبب سوء تفاهم در ارتباط گردد.
4. مترجم هرقدر که به زبان مذاکره و فن ترجمه مسلط باشد، بازهم قادر نخواهد بود به هنگام انجام ترجمه حالات، آهنگ و تغییرات چهره و . مذاکره کننده را به خوبی به طرف مقابلش منتقل نماید.
5. مترجم خواه ناخواه سلیقه خودش را در هنگام ترجمه دخالت می دهد و نمی تواند به خوبی اصالت بیان و منظور مذاکره کننده را حفظ کند.
6. در بسیاری از مواقع مترجم قادر نیست تاکیدها و حساسیت های گفتاری مدنظر مذاکره کننده را به طرف مقابلش منتقل سازد.
7. مدت مذاکره با مترجم چهار برابر مدت زمان یک مذاکره عادی است. بنابراین تمام این حقایق و مطالب ما را به این نتیجه قطعی می رساند که مذاکره کننده می بایست به زبان مذاکرات آشنایی و در حقیقت به آن تسلط داشته باشد.

مهارت در گوش دادن یکی دیگر از ویژگی هایی است که یک مذاکره کننده حتما می بایست از آن برخوردار باشد. 
دیل کارنگی در این خصوص می گوید: گوش دادن دقیق را بیاموزید و طرف را تشویق کنید که از خود سخن بگوید. همچنین در جایی دیگر چنین می گوید: "اگر میل دارید شما را هم صحبت مطبوعی بدانند، گوش کردن را تمرین کنید و اگر می خواهید طرف را با رای خود همراه کنید، بگذارید در کمال آزادی حرفش را بزند."
سخن گفتن یک نوع احتیاج است ولی گوش دادن هنر است. (گوته)

1. پیش از پاسخ دادن مکث کنید؛ به این مفهوم که به جای اینکه تا گوینده برای کشیدن نفس مکث می کند رشته سخن را به دست بگیرید، سه تا پنج ثانیه مکث کنید. بگذارید سکوتی حکمفرما شود، سپس ادامه دهید.
2. به هنگام شنیدن مطالبی که خوشایند نیست یا مخالف خواسته ها، تمایلات و افکارتان است، صبر و شکیبایی از خود نشان دهید.
3. به علایم غیر کلامی (زبان بدن) سخنگو توجه نمایید.
4. به هنگام گوش کردن، با مخاطبتان ارتباط چشمی برقرار نمایید. نه آن قدر خیره شوید که شخص معذب شود و نه آن قدر به او نگان نکنید که تصور کند به ارتباط با او علاقه ای ندارید.
5. رعایت فاصله مناسب با گوینده بسیار مهم است. فاصله بین 90 تا 120 سانتی متر مناسب است، زیرا یک فاصله تجارتی و رسمی محسوب می گردد.
6. عوامل حواس پرتی را به حداقل برسانید که از جمله این عوامل می توان به بازی کردن با خودکار، کاغذ و تکان خوردن بیش از حد، جا به جا شدن مکرر و . اشاره نمود.
7. به نحوی بنشینید که بدن شما کمی مایل به سمت جلو و به سمت سخنگو باشد.
8. سرتان را به نشانه توجه کمی مایل نگه دارید.
 

 

منبع سایت (* خانه-evvhouse *)

 


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها